Nie tylko niektórzy instruktorzy prawa jazdy, ale także kierowcy z wieloletnim stażem twierdzą, że wrzucanie „luzu” podczas zbliżania się np. do czerwonego światła nie tylko będzie dla nich wygodniejsze, ale także silnik mniej spali paliwa. To błędne rozumowanie, ponieważ silnik pracujący na biegu jałowym również zużywa paliwo i to nie mało. Oczywiście nie chodzi o to, by całkowicie zrezygnować z takiej techniki jazdy, jednak powinna ona być dobrze wykorzystywana i przemyślana. Najlepiej, jeśli będzie się ją praktykować dopiero na drugim biegu, gdy obroty spadną poniżej 1500 obr/min. W pierwszej kolejności najpierw do hamowania warto wykorzysta redukcję biegów.
Również jazda na biegu jałowym podczas zjazdu z wszelkiego rodzaju wzniesień nie jest dobrym pomysłem. Dzięki temu można uszkodzić silnik, bo w przypadku takiej jazdy auto również zużywa paliwo. Zjeżdżając z górki na biegu prędkość maleje, więc automatycznie powoduje to zatrzymanie podawania paliwa.
Poprzednia
Następna