Co jakiś czas kierowca zobowiązany jest do wymiany opon na „nowe”. Po prostu wymusza to ich eksploatacja. Wszelkie nierówności, przecięcia czy inne mikropęknięcia na oponie powinny wzbudzić niepokój. Czasami ich zły stan przyczynia się do zmniejszonego komfortu jazdy, np. samochód zaczyna drgać, bądź ściąga na którąś ze stron. Również nieprawidłowe przechowywanie opon ma wpływ na ich niszczenie.
Według badań większość polskich kierowców kupuje nowe opony, jednak są i tacy, którzy wolą poszukać okazji na rynku wtórnym. Należy podkreślić, że taka decyzja zawsze wiążę się z ryzykiem, nawet jeśli sprzedawca został dokładnie sprawdzony i może pochwalić się świetnymi opiniami. By nie paść ofiarą oszusta, podczas kupna używanych opon trzeba pamiętać, by przede wszystkim, największą uwagę zwrócić na kilka rzeczy:
- stan bieżnika,
- wiek opony,
- czy opony są kompletne.
Te rzeczy to podstawowe kryteria przy zakupie używanych opon. Niektórzy nieuczciwi sprzedawcy próbują namówić potencjalnego klienta na opony skompletowane z tzw. zapasówek. Przed zakupem najlepiej je osobiście zobaczyć, a nie zamawiać przez Internet. Najlepszą wersją są jednak opony nowe.
Poprzednia
Następna